Apandisit (apandist) ameliyatı nedir? Patladığı nasıl anlaşılır?

APANDİSİT PATLAMASINDAN ÖNCE YAŞADIKLARIM 
(bunu okumak istemeyenler bi alt bölüme hastanede yaşadıklarıma geçebilir)

Bundan bir kaç ay önce başladığım diyetisyen kontrolündeki diyetle 6 ayda 10 kiloya yakın kilo verdim.  İşte müthiş bir fiziğim oldu, aynaya bakıp kendini beğenmeler, mağazalarda bunun 32 bedeni yok mu diye sormalar derken güzel bir süreç yaşadım. Taa ki göbek yapana kadar...

42,43 kilo arasında gidip gelirken birden nedenini anlayamadığım ancak haftalık tatlı kaçamaklarıyla ilgili olduğunu düşündüğüm göbeğim canımı çok sıkmadı. Dedim ki plajda göbeğimi içime çeker yürürüm falan filan. Derken bu göbek bildiğin dağ gibi oturdu vücüduma. Şişkinlik ve halsizlik de yaratıyordu üstelik, yerinden kalkamama, of çok yedim demek gibi. 

Bir gün göbek deliğimin civarlarına bir ağrı düştü. heh dedim gecikmeli regl geliyor sonunda. Regl olduğunda göbek ağrımaz neticede ama gecikti ya demek ki bu kez böyle geliyor dedim. Baktım ortada kan yok bişi yok. Bu ağrı sağ kasığıma kadar yayıldı. Ve ağrı bıçak saplanır gibi nefesini kesen, konuşturmayan bir ağrıydı. Koştuk acile gittik. Bana gaz teşhisi koydular, hatta doktor bey dalga da geçti 1 değil 5 gaz ilacı yazalım hanfendinin dışkısı çok eheheh diye. Ertesi gün bu ağrı daha bir dayanılmaz oldu. Evden editörlük yaptığımdan 10 dk uyuyor 20 dk çalışıyordum. Gözlerim kapanıyor, bilincim gidiyordu. O haberleri hala nasıl yazdığımı ben bile hatırlamıyorum. O gece yataktan kalkmak bile istemedim sabahında ise doktora gittik.

HASTANEYE GİDİNCE YAPILACAKLAR

Hastaneye gittik derdimizi anlattık. Beni önce o sancıyla ilaçlı tomografiye soktular. Bilmeyenler için anlatayım. 1.5 litre su şişesine iğrenç tatta bir ilaç karıştırıp 2 saatte içmenizi istiyorlar. Böylece o ilaçlı su vücudunuza yayılıyor organlarınız tahminimce daha net görünüyor. Suyu içtikten sonra ise sakın tuvalete gitmeyin. tomografinin amacı zaten sıkışmak. 

İkinci olarak benden tahlil istediler. Tahlilde bir değer fırlamıştı kanımda mikrop iltihap olduğunun göstergesiydi.

Doktor eğer sizi muayene ederken, sağ tarafınıza bastırıp bıraktığında daha fazla acı duyuyorsanız geçmiş olsun apandistsiniz. Bunu da her doktor anlamıyor pratisyen hekime denk geldiyseniz işiniz güç. Uzman doktor anladıysa zaten direkt olarak tomogrofi ve tahlil sonuçlarınızı de bekleyip sizi cerraha yönlendiriyor. 

Sonuçlar alınınca size bir güzel ağrı kesici serum veriyorlar bir odada usulca cerrahı bekliyorsunuz cerrah da gelip muayene ederse yatak boşluğuna göre ameliyata bir kaç saat içerisinde alınıyorsunuz.

AMELİYAT VE AMELİYAT SONRASI
Ameliyata girdiğiniz doktoru keşke seçebilseniz ama ben iyi bir doktora denk gelmiştim. Apandisitim patlayalı 3 gün olmasına rağmen ameliyatın mükemmel geçtiğini söyledi. Benim ameliyatım kapalı olarak gerçekleşti. Yani göbek deliği, göbek deliğinin altı ve sol tarafta dikişi olmak üzere 3 dikişim var ve ameliyattan yaklaşık1 hafta 10 gün sonra dikişleri alıyorlar. Eskisi gibi açık ameliyat yapıp kocaman yarıklar açılmıyor karnınızda. 

Ameliyatta pis kanın atılması için bir adet dren denen hortum yerleştiriliyor karnınıza. Bu hortumdan ameliyat sonrasında bol bol koyu renkte kan akacak korkma. Ancak o hortumla hastane koridorlarında yürümeye çalışmak tam bir eziyet ve oldukça sancılı. Ben bağıra bağıra inletmiştim hastaneyi.

Dren denen hortumdan açık renkte kan gelmeye başladıysa bu iyiye işaret. İltihap akmış demektir. 

Eğer apandisit apse yaptıysa ve apse için ameliyat olduysanız aynı gün taburcu ediliyormuşsunuz hastaneden. Ancak patladıysa bir ve ya iki gün daha hastanede tutuluyorsunuz. Sadece sıvı veriyorlar. Bana elma suyu ve su serbestti misal. Ama acıkıyorsunuz haliyle. Acıktığınızda serum dayıyorlar hemen. Ama ben doymadım ki diyorsunuz. Gerekli şeyleri serumdan aldığınızı söylüyorlar.

Ve artık hastaneden taburcu olmaya geldi sıra. Sevinirken ben bir anda her şey alt üst oldu. Dren denen o hortum karnınızdan çıkartıldığında müthiş bir acı yaşıyorsunuz ki ben apandisitim patladığında bile o acıyı yaşamadım. 

Sonra mutlu son zaten. 


Geçen hafta bugün bu saatlerde narkozun altındaydım. Şimdi ise bu yazıyı yazdım. Böyle bir şey de başımdan geçmedi demem artık.. 



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder